Навчальна робота

КЗ "Чернігівський базовий фаховий медичний коледж"
Municipal Institution «Chernihiv Basic Professional Medical College» of Chernihiv Regional Council. Municipal.
Чернігів, вул. П’ятницька 42
Телефон навчального закладу: (0462) 77-50-46
Телефон приймальної комісії: (068) 248 49 01
(О63) 718 26 02
Електронна адреса: chbmc@ukr.net
Циклова комісія
природничо-наукових дисциплін
До складу ЦК природничо-наукових дисциплін входить 13 штатних викладачів, 9 з яких мають вищу кваліфікаційну категорію (Бугайова В.А., Беляєва Л.М., Марусенко О.І., Івахненко І.М., Овдієнко В.І., Ільєнко О.В., Гончар М.М., Микитуха С.М., Сухалькова М.І.); 4 – першу кваліфікаційну категорію (Пивовар М.А., Годяєв Д.В., Галич В.В. та Бардакова С.М.); 3 викладачі мають педагогічне звання «викладач-методист».
Викладачі циклової комісії вивчають і впроваджують передовий педагогічний досвід, впроваджують інноваційні технології, які сприяють підвищенню якості знань здобувачів фахової передвищої освіти. Цикловою комісією проводяться місячники, відкриті заходи, науково-практичні конференції, «круглі столи», конкурси, зустрічі з фахівцями практичної медицини. Активними учасниками цих заходів є студенти. Студенти також залучаються до участі в навчально-дослідницькій роботі, до роботи в гуртках. Все це сприяє розвитку творчого потенціалу студентів, підвищенню якості знань. Викладачі постійно працюють над підвищенням науково-теоретичного та методичного рівня викладання предметів, посилюється увага до виховної та розвивальної функції навчання, до пошуку його ефективних форм і методів.
Методичну майстерність викладачі циклової комісії підвищують шляхом проходження курсів підвищення кваліфікації, участі у роботі циклової комісії, науково – методичних та психолого–педагогічних семінарах, тренінгах, всеукраїнських наукових конференціях, шляхом самоосвіти.
Цикловою комісією ведеться робота з педагогічними працівниками щодо підвищення методичного та фахового рівня. Викладачі беруть участь у роботі школи викладачів-початківців, професійної майстерності, обласних семінарах для викладачів різних дисциплін, «круглих столах», проводять відкриті заняття, засіданнях ОМО при Раді директорів ЗФПО Чернігівської області. Велика увага приділяється підвищенню кваліфікації викладачів.
У наявності перспективне планування підвищення кваліфікації терміном на 5 років та планування курсового підвищення кваліфікації педагогічних працівників на поточний навчальний рік. Підвищення кваліфікації викладачів за останні 5 років виконувалось у повному обсязі.
Викладачі активно використовують сучасні платформи для освітнього процесу, інформаційні технології, підвищуть рівень фахових та інших компетентностей, а саме: цифрових, інклюзивних, з освіти дорослих, андрагогіки, аналітичних, методичних, соціальних, здоров’язбережувальних, управлінських, мовленнєвих та ін.. Багато викладачів пройшли курси та опанували дистанційні технології організації ОП. Запроваджено наставництво в роботі з молодими викладачами.
У поточному році були проведені заходи:
-
Міждисциплінарна конференція «Антропогенні чинники, їх вплив на життя людини»;
-
Конференція на тему: «Рак – не вирок, вирок – ставлення до нього»;
-
Конференція на тему: «Інформаційна та кібербезпека учасників освітнього процесу в умовах військового стану»;
-
Тренінги «Ефективні засоби протидії інформаційно-психологічному тиску в умовах війни»;
-
Обласний семінар «Міждисциплінарні підходи до викладання природничо-наукових дисциплін»;
-
6.Психологічний тренінг для викладачів коледжу «Профілактика емоційного вигорання»;
-
Конференція «Безпека освітнього середовища»;
-
Студентська конференція на тему «Антропогенний вплив на безпеку навколишнього середовища» до Дня охорони праці.
Конференції та заходи, в яких викладачі коледжу взяли участь:
-
ІІ Науково-практична інтернет-конференція з міжнародною участю «Актуальні проблеми якості, менеджменту і економіки у фармації і охороні здоров’я». Круглий стіл «Інтеграція якості, лідерства та ефективності у менеджменті охорони здоров’я і фармації».
-
Всеукраїнська науково-практична конференція «Інновації в освіті: проблеми, тенденції та перспективи розвитку».
-
ІІІ Міжнародна науково-методична конференція «Актуальні проблеми методології вищої та фахової передвищої медичної (фармацевтичної) освіти: сучасні виклики і нові можливості».
-
ІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Модернізація змісту професійної освіти в умовах євроінтеграції України-2023».
-
Всеукраїнська науково-практична конференція з міжнародною участю студентів, аспірантів і молодих учених «Крок у науку: дослідження у галузі природничо-математичних дисциплін та методик їх навчання».
-
Тренінг «Ефективна комунікація та регулювання емоційної напруги в соціальній взаємодії».
-
Всеукраїнська онлайн-конференція з підвищення кваліфікації «Атестація педагогічних працівників за новим положенням МОН
-
Вебінар «Можливості Youtube для освіти».
-
Вебінар «Основи Google Workspace for education».
-
V Міжнародна науково-практична інтернет-конференція "Сучасні досягнення фармацевтичної науки в створенні та стандартизації лікарських засобів і дієтичних добавок, що містять компоненти природного походження".
-
Всеукраїнський науково-практичний семінар «Проєктна технологія навчання хімії та інших.
Розвиток творчого потенціалу студентів – це одне з найбільш актуальних завдань, що стоїть перед викладачами циклової комісії. Форми розвитку студентської молоді будуються на основі індивідуалізації і диференціації освітнього процесу. Індивідуально-особистісна основа діяльності дозволяє задовольняти запити конкретних студентів, використовуючи потенціал їх можливостей. Викладачами використовуються індивідуальне навчання, творчі конкурси, олімпіади, науково-практичні конференції та семінари. Важливою умовою розвитку творчих здібностей є зміст програмного матеріалу, який постійно оновлюється.
Сприяє активізації пізнавальної діяльності студентів і робота в гуртках. На базі циклової комісії природничо-наукових дисциплін працюют гуртки «Рефлекс» (анатомічний гурток, керівники Бугайова В.А., Годяєв Д.В.), «Основи психологічних знань» (керівник Івахненко І.М.), - «Фармаколог» (керівник Бардакова С.І.).
Щорічно студенти коледжу під керівництвом викладачів ЦК беруть участь у загальноколеджній конференції з НДРС, займають призові місця.
Здобувачі освіти три роки поспіль займали І місце в обласних змаганнях з безпеки життєдіяльності («Школа безпеки») та відзначені почесними грамотами УПД ГУПП з правил дорожнього руху.
Студенти беруть участь у Всеукраїнських змаганнях «Олімпіс».
Викладач Марусенко О.І. підготувала дев’ятьох переможців Всеукраїнської олімпіади з хімії «На урок».
-
Диплом І ступеня – Ніжинець Марія та Новик Вікторія.
-
Диплом ІІ ступеня – Лисенко Валерія, Яцухненко Наталія, Іванищенко Олена, Сокіл Владислав.
-
Диплом ІІІ ступеня – Полулященко Марія, Лещук Тетяна, Кашпур Сніжана.
26 квітня 2024 року о 13.00 в режимі онлайн Державною науковою установою «Інститут модернізації змісту освіти» спільно з Полтавським НПУ імені В. Г. Короленка на базі кафедри хімії та методики викладання хімії було проведено «Фестиваль учнівських та студентських проєктів з хімії» за напрямом «Ужиткова хімія». Студентка групи 1 Б с/с Павленко Діана (керівник Марусенко О.І.) взяла участь у фестивалі та успішно захистила роботу на тему: "Безпека побутової хімії для людини та природи".
У розділі «Психолог» працює зворотний зв’язок, є можливість консультування. Розроблено План заходів щодо запобігання булінгу, є можливість звернутися з заявою (вона оприлюднена на сайті). Наявний також Порядок надання і розгляду заяв щодо булінгу.
Щорічно у коледжі проходять заходи:
1. Зустрічі-тренінги в групах нового набору по адаптації «Давайте познайомимося!», «Спілкування – основа життя!»
2. Тренінги зі студентами, присвячені Міжнародному дню ненасильства, на тему «СТОП – насильству!».
3. Тренінги до дня психічного здоров’я: «Як Ви? Профілактика ментального здоров’я».
4. Опитування здобувачів освіти з метою виявлення емоційного стану здобувачів освіти у групах нового набору.
5. Ознаймлення студентів усіх груп з матеріалами, які розміщені на платформах «Ти як?» та з з циклом вебінарів «Стійкість громади» та інші.
Метою заходів, проведених практичним психологом Іриною Івахненко було:
-
сприяння підвищенню рівня психічної культури учасників освітнього процесу та конструктивної взаємодії між ними;
-
визначення шляхів і умов збереження психічного здоров’я;
-
ознайомлення з аспектами здоров’я зберігаючої педагогіки та вправами саморегуляції;
-
створення емоційно сприятливої атмосфери;
-
розвиток творчої активності;
-
формування навичок спілкування;
-
формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя.
















День числа π — неофіційне свято, присвячене числу π
Вперше День числа π святкували в 1988 році в Експлораторіумі – музеї науки, техніки та мистецтв у Сан-Франциско. Придумав це неофіційне свято роком раніше фізик Ларрі Шоу, який помітив, що в американській системі запису дат (місяць/число) день 14 березня – 3/14 – збігається з першими трьома цифрами числа Пі. Науковці, школярі й студенти люблять відзначати це свято.
Воно святкується 14 березня, що в прийнятому в США форматі записується як 3.14, що є трьома першими розрядами числа π. Свято впроваджене на математичних факультетах значної кількості навчальних закладів у різних країнах. Зазвичай свято розпочинається о 1:59 ночі, що разом із датою складає перші шість знаків числа π (3,14159). Окрім того, цей день (14 березня) є також і днем народження Альберта Ейнштейна, що надає йому додаткової значущості в очах математиків.
Досконалий День пі стався 14 березня 1592 року о 6 годині 53 хвилини та 58 секунд. Ця дата, записана в «американському» форматі, виглядає як 3/14/1592 6:53:58, що відповідає першим 12 знакам у числі π: 3,14159265358.
Студенти коледжу під керівництвом викладача математики Ільєнко О.В. долучились до традицій свята, готували групові та індивідуальні проєкти, дослідницькі проєкти, використовували різні форми роботи: створювали цікаві математичні малюнки, проводили вікторини, працювали в групах, складали та розв’язували завдання, виконували проєкти пам’ятника числу π та готували смаколики.
Групова робота є однією з ефективних форм роботи на уроках математики, вона стимулює учнів до розв’язання проблем, розвиває критичне мислення, формує навички роботи з інформацією, її аналізом та систематизацією, допомагає вирішувати пізнавальні й творчі завдання в співпраці, де учні виконують різні соціальні ролі.
Використання нестандартних вправ викладачем математики Ільєнко О.В. значно мотивує студентів до активної діяльності, підвищує зацікавленість предметом, допомагає краще опанувати математичні компетентності.














































Психологічна підтримка
Заняття з елементами тренінгу для студентів першого курсу на тему: «Надання першої психологічної допомоги постраждалим при надзвичайних ситуаціях» провела викладачка основ психології та міжособового спілкування Ірина Івахненко.
Студенти ознайомилися зі стресовими ситуаціями різного характеру, були проінформовані про правила поводження з постраждалими у надзвичайних ситуаціях, переглянули відеоматеріали з теми. Викладачка ознайомила студентів з алгоритмами дій при допомозі постраждалим, надала рекомендації та відпрацювала практичні вправи для подолання стресу, ступору, нервового тремтіння, істерики, плачу та проявів агресії.








Математичне малюванння
Проєктні технології, інтерактивні методи навчання, математичне малювання є ефективним та доцільним інструментарієм для вивчення математики.
Використання нестандартних вправ викладачем математики Ільєнко О.В., які дозволяють поєднувати напрацювання математичних навичок з яскравим творчим процесом, значно підвищує заціваленість та бажання вивчати математику.
Математичні приклади в малюнках, малюнки в координатах, створення малюнку з відповідей математичних прикладів – це приклади застосування математичного малювання.
В рамках повторення вивченого матеріалу з теми «Логарифми та їх властивості» та підготовки до самостійної роботи викладач математики Ільєнко О.В. пропонує студентам виконати роботу, поєднавши, на перший погляд, несумісні речі: виконати малюнок (композицію), в якому немає обмежень щодо творчості та креативності, але є вимога щодо максимальної насиченості, формулами, графіком логарифмів. Також критеріями виконання роботи є чіткість, яскравість, виразність та правильність запису властивостей, побудови графіків.
Такий вид вправ закладає основи аналітичного мислення, графічної культури, формує інтуїцію, розвиває увагу.


















Онколоічні хвороби
10 лютого у коледжі пройшло відкрите заняття з біології та екології викладача Гончара М.М. на тему «Онкологічні хвороби» (групи 1А с/с та 1 Б с/с).
Одним із видів навчання біології та екології, якій використовує Гончар М.М., є метод проєктів. Він орієнтований на самостійну діяльність здобувачів освіти - індивідуальну, парну, групову, спрямовану на розв’язання конкретної проблеми з використанням різноманітних способів.
Студентами були представлені групові та індивідуальні проєкти дослідницького та інформаційного характеру, які розкривали зміст проблеми онкологічних захворювань в Україні і світі, містили інформацію щодо чинників, що сприяють виникненню пухлин, методи запобігання та профілактики захворювань вказаної групи.
Заняття з використанням проєктних технологій сприяло розвитку клінічного мислення студентів, їх здібностей, сприяло ефективній роботі в команді, що важливо для майбутніх медиків.
В основі методу проектів лежить розвиток пізнавальних навичок студентів, уміння самостійного конструювати свої знання, уміння орієнтуватися в інформаційному просторі, розвиток критичного мислення.
Перевага даного методу в тому, що він спонукає студентів до активної розумової діяльності, допомагає втілювати свої знання та вміння в практичну діяльність в майбутньому, оскільки студентам-медикам неможливо просто надати знання в готовому вигляді, є ситуації. які потребують навичок самостійного вирішення або командної роботи.








Всесвітній день боротьби з раком
4 лютого відзначають Всесвітній день боротьби проти раку. Міністерство охорони здоров’я наголошує, що через війну люди менше ходять на діагностику, і тому лікарі прогнозують зростання онкологічних захворювань в Україні.
🔹 Вчені виділяють основні чинники, що підвищують імовірність захворіти:
➢ Тютюнопаління;
➢ Низька фізична активність;
➢ Ожиріння;
➢ Неправильний раціон;
➢ Вживання алкоголю;
➢ Стресові ситуації.
🔹 Викладачами циклової комісії природничо-наукових дисциплін Івахненко І.М. та Беляєвою Л.М. було проведено конференцію для здобувачів освіти, що навчаються за ОПП «Лікувальна справа», на тему: «Шкідливі чинники та способи уберегти себе від раку» з елементами тренінгового заняття.
🔹 Метою заходу стало підвищення обізнаності студентів зі шкідливими чинниками, що сприяють розвитку раку, зі шляхами запобігання та профілактики.
🔹 З метою попередження захворювання фахівці, що проводить дослідження з даних питань, радять:
1. Кинути палити;
2. Більше рухатись, вести активний спосіб життя. Це може бути ходьба, біг, танці чи будь-яка інша активність, яка приносить задоволення;
3. Змінити раціон, додавши більше овочів, фруктів, злаків, бобових та риби. Звести до мінімуму вживання червоного м’яса та ковбас;
4. Намагатися знизити вагу;
5. Відмовитись або мінімізувати вживання алкоголю;
6. Користуватись сонцезахисним кремом;
7. Вакцинуватися від вірусу папіломи людини і гепатиту В;
8. Практикувати лише захищений секс;
9. Регулярно відвідувати лікаря, проходити медичні огляди, адже вчасна діагностика рятує життя;
10. Намагатися обмежити вплив стресових ситуацій.
Будьте обізнаним, дотримуйтесь порад фахівців. 💙💛


























Відкрите бінарного заняття за темою
«Природно-соціальні небезпеки: СНІД. Психологічна допомога хворим»
Реформа системи охорони здоров’я України актуалізувала проблеми впровадження концепції профілактичної спрямованості діяльності медичних працівників в сучасних умовах, яка проявляється в органічній єдності лікувальних і попереджувально-оздоровчих заходів, у синтезі лікування та профілактики, і знаходить своє реальне втілення в диспансеризації.
Розуміння важливості і необхідності підготовки до профілактичної роботи, віру в її ефективність продемонстрували студенти групи 3А «Лікувальна справа» під час відкритого бінарного заняття за темою «Природно-соціальні небезпеки: СНІД. Психологічна допомога хворим», працюючи з викладачами Гармаш А.С., Івахненко І.М.
Міжнародним символом боротьби зі СНІДом є червона стрічка, яка символізує:
• Усвідомлення серйозності ВІЛ/СНІДу;
• Надію на те, що буде знайдено вакцину від ВІЛ і ліки від СНІДу;
• Солідарність із людьми, які живуть з ВІЛ, їхніми близькими, рідними і друзями;
• Пам’ять про мільйони людей, життя яких забрала ця недуга;
• Протест проти істерії і невігластва, дискримінації та суспільної ізоляції людей, що живуть з ВІЛ.
На сьогодні ВІЛ-інфекція не має радикальних засобів лікування, тому головною зброєю в боротьбі з поширенням вірусу є попередження нових випадків інфікування.
Профілактика – це активний процес створення умов для підвищення якості життя, формування особистих якостей людини, які сприяють її благополуччю.
Головна теза проведеного заходу – пропагування здорового способу життя в молодіжному суспільстві через поінформованість про ризики.
Учасники заходу отримали інформацію про СНІД, про сьогоднішній стан речей, шляхи передачі інфекції, про існуючи можливості боротьби із цією недугою. „Доступно, цікаво, інформативно” − загальна думка присутніх на заході.
Ми маємо пам’ятати: здоровий спосіб життя, чистота у взаєминах - найкращі методи профілактики СНІДУ.





















